Producent najsłynniejszych trampek świata, marka Converse, i znany irlandzki projektant, J.W. Anderson, już po raz drugi łączą siły i dwa zupełnie odmienne końce modowego świata w niecodziennej kolaboracji.
Glitter_Gutter – przeciwko stereotypom
Najnowsza kolekcja streetwearowego giganta oraz Andersona nosi nazwę Glitter_Gutter i jest uniseksową linią kolorowych trampek pokrytych prawie w całości… brokatem. Dobór materiałów i kolorów może zastanawiać w kontekście przeznaczenia modeli dla obu płci, jednak, jak podkreśla projektant – o to właśnie chodziło. Kolekcja łączy w sobie różne sprzeczności i miksuje zupełnie przeciwstawne, wydawałoby się, estetyki.
Ikony w nieoczekiwanej odsłonie
Sam J.W. Anderson podkreśla, że kolekcja narodziła się z pomysłu przełamania ikonicznej sylwetki trampek Converse czymś zupełnie nieoczekiwanym. W swoich projektach postanowił pokazać, że konkretne elementy – faktury czy barwy, nie muszą przynależeć tylko do jednego stylu. Buty z kolaboracji Glitter_Gutter balansują na granicy między tym, co uniwersalne, codzienne i stworzone dla każdego, a tym, co w modzie oryginalne, nieoczekiwane i prowokujące. Ostatnie cechy charakteryzują oczywiście twórczość Irlandczyka. Kolekcja stawia pytanie o wartości estetyczne przypisywane tradycyjnie kobietom i mężczyznom, łącząc w sobie z jednej strony śmiałe kolory i krzykliwy brokatowy połysk, a z drugiej – klasyczną formę butów do koszykówki właściwie niezmienną od lat 70. ubiegłego wieku.
Gdyby Anderson był trampkami…
Irlandzki twórca, dwukrotny laureat dorocznych brytyjskich Fashion Awards, twierdzi, że buty z najnowszej linii Converse są jego najbardziej ekscytującym dotychczasowym projektem. W wywiadzie dla Vogue’a powiedział nawet, że ma wrażenie, jakby kolekcja była intymnym portretem jego samego – przedstawia to, co go interesuje, i to, co on sam nosi. Fanów awangardowych projektów Andersona to stwierdzenie na temat brokatowych trampek może nieco zaskoczyć. Jednak, jak tłumaczy designer, bardzo chciał zrobić coś nowego i zupełnie nieoczekiwanego, z czym do tej pory nie kojarzyła się marka Converse. Kolekcja pojawi się sklepach stacjonarnych w Europie, Ameryce Północnej i Azji, a także na stronach internetowych Converse.com i J-W-Anderson.com już 14 grudnia. Nie możemy się doczekać!
Zdjęcie pochodzi z portalu j-w-anderson.com